Siglent etusivulle linkki       Siglent  laitteiden tehdastakuu.


Siglent laitteilla on Euroopassa Siglentin tehtaan myöntämä 3v tehdastakuu.

Tarvikkeilla, kuten esimerkiksi oskilloskoopin mittapäät, takuu on 1v rajoittuen valmistusvikoihin.



Siglent tehdastakuun kuvaus.
 
Takuu koskee Euroopassa vain laitteita jotka on hankittu Siglentin Euroopan toimiston ja sen hyväksymien tahojen kautta!
Muualta hankittujen Siglent laitteiden takuuhuollosta vastaa kyseinen myyjä, ei Siglent!
 
Tämä on syytä ottaa vakavasti ja tiedostaa sen mukanaan tuoma riski kun laite halutaan ostaa jostain muuualta kansainvälisiltä markkinoilta - kuten vaikkapa eBay kautta jossa myyjiä kaikkialta maailmasta.
Varmista silloin että Siglent takuu on voimassa Siglent määrittelemällä tavalla EU alueella. Tässä kohden mahdollinen pieni säästö voi tulla kalliiksi ja asian hoitaminen voi osoittautua varsin työlääksi.
On hyvä myöskin tiedostaa että joillakin alueilla saatetaan myydä myös malleja jotka on lokalisoitu vain kyseiselle alueelle. Niitäkin saattaa esiintyö kansainvälisillä kauppapaikoilla.

Siglent ei myöskään vastaa mistään myyjän mahdollisesti lupaamasta takuusta tai takuun laajennuksesta joka poikkeaa Siglentin takuuehdoista. Sellaisista vastaa yksinomaan kyseinen myyjä. Huomioithan kaiken lisäksi myös takuuehtojen kohdan 5.5.

On luonnollista että myyjä jonka ainoa kiinnostus on ottaa vastaan rahaa ja liimata osoitetarroja laatikoihin voi toimia huomattavan alhaisilla kuluilla, varsinkin jos sijainti on jossain täältä katsoen matalan kustannustason paikassa.
 
Siglent ja Siglentin hyväksymät myyjät Eurooppassa myyvät ainoastaan EU alueelle lokalisoituja laitteita. Koko verkosto haluaa myös palvella asiakkaita hyvin, myös ostotapahtuman jälkeen ja erityisesti mahdollisissa ongelmatilanteissa. Pyrimme yhdessä toimimaan monilla tavoilla laadun parantamiseksi sekä palvelutason kehittämiseksi. Useat Siglentin hyväksymät myyjät tekevät yhteistyötä Siglentin kanssa myös laitteiden tekniseksi parantamiseksi että palveluiden kehittämiseksi.
 
 
Alla oleva "Warranty Information" on Euroopan alueen versio. (Eurooppa on enemmän kuin vain Euroopan Unioni)
Ainoa oikea sovellettava takuuinformaatio on se joka kulloinkin on Siglentin virallisilla sivuilla.

Kun uudempi versio tulee saataville Siglent EU alueen sivuille se kumoaa luonnollisesti allaolevan version.

Tarkasta tarvittaessa ajantasainen ja ainoa voimassa oleva versio Siglent EU alueen sivuilta.
https://www.siglenteu.com/service-and-support/warranty-information/

 

29.05.2022 kopio Siglent Euroopan toimiston sivuilta

 


                             
Warranty Information 


The following warranty applies to all SIGLENT products procured through the SIGLENT European office and/or its approved European representatives and/or distributors. Product purchased from outside the SIGLENT network will be serviced by the selling agents and not SIGLENT Technologies.

1. SIGLENT Technologies warrants its products’ mainframe and accessories in materials and technologies within the warranty period. During the period concerned, SIGLENT guarantees the free replacement or repair of products which are approved as defective.

2. All Siglent test instruments come with a 3-year warranty on parts and labor, with the following exception – All accessories and batteries come with a one-year warranty. In above-mentioned periods, any hardware or software errors that occur due to quality or workmanship flaws will be examined and repaired or replaced, at Siglent’s discretion, by the SIGLENT Maintenance Center or its authorized maintenance branch at no charge.

3. The warranty period starts from the date of the valid certificate of purchase (receipt or invoice). If the invoice cannot be offered, the starting date will adopt the manufacturer’s delivery date. In the event of a sale or product transfer by the original purchaser to a third party, the warranty period shall be three (3) years or one (1) year (See #2) from the date of purchase of the product by the original purchaser from SIGLENT or its authorized distributors.

4. For in-warranty service, SIGLENT strives to attain fast turn-around. Normal repair time is less than 10 business days. For service that will exceed this time SIGLENT will attempt to provide loaner units to be used during the repair cycle. Final availability of loaner units will be at SIGLENT’s discretion. The transportation cost of return to customer will be paid by SIGLENT. If the special transportation is required, please make contact with the SIGLENT Maintenance Center.

5. The warranty is void if:
5.1 Accidental damage occurs during transportation (please confer with insurance agency or transportation company on the compensation).
5.2 Malfunction or damage is caused by misuse according to warnings in the product documentation or using or storing in an environment outside of the specification’s limits.
5.3 Surface damage by manmade factors, like burning, distortion by force, etc.
5.4 The product was opened or took apart by anyone who is not from SIGLENT Maintenance Center or an authorized maintenance branch.
5.5 Any, not from Siglent authorized, manipulation on the product hardware or software was done.
5.6 Accident damage caused by using a power cord or a power adapter not approved by SIGLENT.
5.7 Malfunction or damage caused by natural calamities, like earthquake, lightning strike, etc.

6. If the received products have exceeded the warranty time period or the lifetime warranty, SIGLENT will still provide the related repair and or maintenance services. However, the owners of the products are responsible for the repair and or maintenance charges, the return shipping charges and any additional costs.

7. SIGLENT assumes partial maintenance responsibility which is reasonable and operable and refuses to accept any other responsibility for the damage caused by the customers’ wrong operation.

8. Product with fault not covered by warranty should be transported to SIGLENT Maintenance Center to have a repair, and the consignor will pay the transportation cost.

9. Please contact with SIGLENT Maintenance Center for any kind of special maintenance or service requirement.

10. No Liability & No Promise Clauses. SIGLENT will not be liable for the inevitable, indirect, or supplementary damages of the product purchasers or the third party users that are caused by its product deficiency; for example, loss of profitability, loss of sales investment, loss of business image or enterprise interactional obstacles. In addition, SIGLENT has no liability for the deficiency of other apparatus, equipment or facilities caused by the operation of its product.

The above is SIGLENT’s most complete version Warranty policy; these clauses may displace other oral or written versions of warranty policy. Except for the above-described product warranty, SIGLENT will not provide additional warranty policy other than what is described and claimed in this composition.

Warranty above applies to products sold by SIGLENT Technologies. and its authorized dealers and any other form of warranty should be based on this. SIGLENT technology has the final power of interpretation with the maintenance affairs.

----------------------------------*-*-*-*-*-------------------------------------



--» Ylös -- Up

--» Etusivulle - Home